Succé för runda upp – ett faktum

Festivalens samarbete med tidningen Faktum sträcker sig flera år tillbaka varpå årets kampanj har varit mer framgångsrik än någonsin.

Det hela är enkelt. Genom att lägga på en tia, eller två, vid biljettköp stödjer man Faktums arbete med att sysselsätta hemlösa och personer i socialt utanförskap. Årets upprundning har genererat över 30 000 kr som oavkortat går till Faktums arbete. 

- Vi på Faktum är jätteglada för att vårt samarbete med filmfestivalen har fått extra fart i år. Våra läsare och försäljare tycker mycket om film så samarbetet faller sig väldigt naturligt, säger Faktums vd Åse Henell.

Tidningen, som grundades 2001, är Götalands alldeles egna gatutidning som bland annat jobbar med att skapa debatt och opinion kring hemlöshet och socialt utanförskap. Och givetvis vill Göteborg Film Festival dra ett strå till stacken.

- Vi är oerhört stolta och glada att vi under så många år samarbetat med Faktum och tillsammans utformat runda-upp-kampanjen som gått bättre och bättre för varje festival. Över 3 000 festivalbesökare har i år valt att runda upp! Säger festivalens VD Staffan Settergren.

Nästa nummer av Faktum släpps 29 mars.

Läs mer om Faktums verksamhet

faktum-collage-606px.png